Sider

onsdag 13. august 2014

Vestfold Ultra Challenge 2014

Etter at det var gått bra i Hoka Highland Fling så var jeg klar for mitt tredje forsøk på Vestfold Ultra Challenge (VUC)

Jeg stilte til start uten den rette oppladingen på grunn av firma fest kvelden før. Ambisjonen var kun å fullføre under maks tiden. Jeg så på det som en fin gjennomkjøring før XREID.

Jeg tok det rolig på veg utover. Jeg holdt følge en liten stund med Helge Reinholt som også planla å ta det rolig som oppkjøring mot Hornindal Rundt. Løypa holdt tidligere trase til ca 27 km. Deretter prøvde man å unngå traseen til Montebellorittet som gikk samme dag. Løypa mot vending ble derfor flyttet fra grusveg til en kronglete sti. Ved vending lå jeg kun noen minutter bak Helge og en annen konkurrent.

Nytt av året var at man hadde 2 matstasjoner. Dette reddet meg da det gikk fryktelig tungt tilbake i varmen.  God påfyll av suppe og annen mat på matstasjonene førte til at jeg fikk i meg nok næring til å komme meg i mål.

I mål var jeg sikker på at jeg var sist, men det viste seg at de ventet på en som hadde løpt feil og havnet i Holmestrand.

Ved mål ble jeg heiet inn av Thomas og noen konkurrenter som planla å overnatte ved stadion.

Takk for bra arrangement som blir bedre for hvert år. Satte stor pris på at det var en ekstra matstasjon i år.

VUC var omsider gjennomført etter 2 mislykkede forsøk i 2012 og 2013.

Ved Hvittingen etter ca 13 km (bilde Thomas Pinås)
I mål på 14:44:50 (bilde Thomas Pinås)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar