Sider

fredag 1. august 2014

Ultraløp 2012

Etter flere år med triatlon, kom jeg tilfeldigvis over informason om Vstfold Ultra Challenge (VUC).

Jeg leste tidlige utkast på løypa og bestemte meg for å løpe deler av løype.

På treningsturen traff jeg flere løpere i motsatt retning. Jeg fikk et hyggelig førstemøte med de to siste løperne som var Thomas Pinås og Olav Engen.

Mitt første møte med ultramiljøet. Her i samtale med Thomas Pinås (bilde av Olav Engen)
Jeg fortsatte forbredelsene de neste ukene og fikk løpt igjennom alle delene av løypa. Hadde også en testrunde kl 5 om morgenen for å løpe deler av løypa i mørket.

Før løpsdagen hadde jeg fått problemer med ryggen slik at jeg ble liggende sist i feltet fra start. 20 minutter etter start begynte det å pøse ned noe som fotsatte resten av løpet.


VUC 2012 like ether passering matstasjonen på 25 km (foto Heming Leira, publisert i www.kondis.no)
Etter ca 30 km ble jeg løpende sammen med en danske. Været og distansen ble i hardeste laget. Vi måtte bryte etter vel 50 km og ble heldigvis plukket opp av Thomas Pinås etter at han hadde plukket opp en annen løper som hadde løpt feil.

Selv om jeg måtte bryte så var interessen for ultraløping tent.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar