Sider

lørdag 2. august 2014

Hoka Highland Fling Race 2014

I slutten av april var jeg med på klubb tur til Skotland for å være med på 85 km ultraløp. Leila i klubben hadde ordnet mye av det praktiske og vi fikk en flott tur hvor jeg ble godt kjent med flere fra klubben.

Jeg var spent på formen etter 2-3 måneders skadeavbrekk i vinter og hadde kun et mål om å komme under maksimaltiden på 15 timer. La ut i rolig tempo sist i feltet sammen med Hans Olav. Senere løp jeg halve løpet sammen med Runar. Mot slutten vekslet jeg om å løpe sammen med Sølvi, Knut og Hans Olav.

Første halvdel lå jeg på et snitt på overkant av 7 minutter pr km. Siste del av løypa var mer teknisk og kupert enn ventet slik at her gikk det betydelig saktere. Kom likevel inn på 13.29:03 som jeg er veldig fornøyd med.

Hadde en minneverdig innspurt på rød løper før det ble servert øl og suppe ved innkomst. Etter løpet var vi på en minneverdig skotsk fest før vi kjørte buss tilbake til hotellet.

innspurt på rød løper (bilde av Suart Macfariane)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar