Sider

lørdag 2. august 2014

Ulltraløp 2013

Etter min forsøk på VUC I 2012 satset jeg for fullt i 2013. Første mål var VUC 2013 som var flyttet til våren.

Under ferie på Gran Canaria i begynnelsen av april klarte jeg å trå over. Det ble derfor noe redusert trening frem til VUC. Trodde det likevel skulle gå lettere enn i 2013 og meldte meg optimistisk opp til 50 miles igjen. Jeg gikk tom i varmen etter 50 km og bestemte meg for å bryte ved matstasjonen etter ca 55 km da jeg så jeg så at jeg ville få problemer med makstiden.

Etter to brutte 50 miles løp fikk jeg en forsiktig kommentar fra Thomas Pinås om at det gikk an å melde seg på 50 km isteden.

I mai fikk jeg email om XREID på 155 km i begynnelsen av juli og begynte å trene mot dette. Hadde ikke noe realistisk mål om å komme igjennom, men ville prøve å se hvor langt jeg kom.

På min tredje treningstur i XREID løypa tro jeg over igjen og måtte droppe løpet.

Jeg satset nå på Kristins runde på også 50 miles. Her ble jeg kjent med flere løpere fra Romerike Ultraløperklubb. Holdt følge med Sølvi før jeg ble liggende sist i regnværet det meste av løpet. Kom til slutt inn på 14:18:48

I mål etter 50 miles i Kristins runde (foto Olav Engen, pulisert i www.kondis.no)
Neste mål var Telemarks tøffaste. Her gikk det bra inn til passering maraton. Prøvde å holde følge med Gunnar Fæhn opp til Skuggenatten. Fikk krampe i begge lår som plaget meg resten av løpet. Endte med å bryte på matstasjonen på Heimdal etter ca 60 km.

Telemarks tøffaste (foto Telemarks Tøffaste)


Neste mål var Nordmarka Ultra på 54 km.

Her endte jeg opp med å løpe sammen med Ragnild i Romerike Ultraløperklubb. Jeg tok meg av kartlesingen, mens Ragnild måtte holde et lavere tempo enn planlagt. I mørket på slutten gikk det saktere enn planlagt slik at vi kom inn 6 minutter etter maksimal tiden.

Nordmarka Ultra sammen med Ragnild (bilde av Jannicke Bergh)



I november deltok jeg på Halden Ultraintervall og kom inn på en total tid på 8:35:32. Her traff jeg flere hyggelige deltakere fra Romerike noe som førte til at jeg meldte meg inn like etterpå.

Siste målet for året var Bislett 24 noe som måtte skrinlegges etter en gjenstridig hamstring som jeg først fikk orden på i februar året etter.

Etter vel et år med ultraløping og 8 påmelldte løp endte jeg med en ikke imponerende statestikk:

2 løp stilte ikke til start
3 løp brutt undervegs
1 løp klarte ikke maksimal tiden
2 løp gjennomført.

Likevel et bra år med godt underlag for 2014 sesongengen samt å ha truffet mange nye  hyggelige venner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar