Sider

fredag 1. august 2014

Norseman og triatlon 2007-2012

I 2003 hørte jeg for første gang om Norseman. Tenkte mye på konkurransen de neste 3 årene før jeg endelig bestemte og meldte meg på tidlig i 2007. Med et relativt dårlig treningsunderlag så trente jeg mye det neste halve året og lærte meg crawl.

Da vi kom kjørende inn i Eidfjord dagen før konkurransen hadde jeg en meget dårlig følelse. Alle hadde racer sykler, mens jeg stilte med hybrid sykkel. Alle så supertrente ut.

På grunn av kalt vann ble svømmedistansen flyttet slik at sykkeldistansen ble på 200km

Etter å ha kommet meg igjeenom svømmingen i kalt vann slet jeg igjennom syklingen i motvind og kom inn som sistemann på sykkeletappen.

Etter å ha løpt ut 6-7 minutter før cut off tiden måtte jeg gi meg etter 2 km på grunn av forkjølelse.

Tilbake i joggegruppa ble jeg mobbet for å ha brutt etter 13 timer.

Dette førte til ny påmelding og innkjøp av ny racer sykkel.

I 2008 kom jeg igjennom og klarte cut-off til svart trøye 15 min før tiden.

Jeg kom i mål på 18:07:50

I mål på Gaustatoppen i 2008

Jeg meldte meg på igjen i 2009 da det ble hvit trøye.

Norseman 2009
Alltid proff suport fra Torfinn

Første del av løpingen Norseman 2009
Zombie Hill Norseman 2009
I mål Norseman 2009
På grunn av stor interesse på Norseman så kom jeg ikke med i 2010 og 2011. Da fikk jeg med meg 2 Bergen Triathlon samt en deltakelse i Aurland Extrem Triathlon.

Kom med på Norseman i 2012 da de ble nok en hvit trøye. Med dårlig utsikter for å komme med på Norseman fremover endret jeg fokus mot ultraløping.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar