Sider

fredag 29. april 2016

Langtur fra Hakadal til Eidsvold Verk

På søndag gjennomførte jeg andre del av første etappe på Berghem UltraRondane 400K.

Hakadal stasjon
Jeg tok toget fra Asker til Hakadal. Jeg startet fra stasjonen ca halv 9. Jeg gikk 500m for å komme inn på løypa som jeg var kommet ned på uka før. Første del av løypa gikk på asfalt før jeg tok til venstre på blåmerket sti. Etter kort tid fulgte jeg feil sti en liten stund før jeg skjønte jeg hadde gått feil og måtte bruke GPS for å finne igjen blåstien.

Den første delen var det relativ fine stier som stort sett fulgte GPX sporet som jeg hadde lastet ned fra ut.no. På et sted fulgte jeg skiltingen på sti som gikk på høyre side av GPX sporet som fulgte grusvei.

Da jeg kom til Storøyungen fulgte jeg GPX sporet langs en rødmerket løype med mye myr. Da jeg kom frem til en grusvei så jeg at Rondanestien var merket langs en blåmerket løype som lå noe lenger øst. Kom også forbi en informasjonstavle hvor stien også var merket lenger øst.

Ikke lenge etterpå gikk stien opp i 500m høyde hvor store deler av stien fortsatt var dekket av snø. På veg ned mot Nannestad var GPX sporet også feil og gikk ikke langs en ekstrasløyfe nordover. På siste strekket mot Eidsvoll verk gikk også stien litt anderledes enn GPX merkingen.

Totalt med litt feilløping hviste dagens tur 49km. Totalt med første del som jeg gikk 36 km har jeg målt turen til 85 km. På grunn av noe feilløping, frem og tilbake til Hakadal stasjon så er traseen noe kortere. Samtidig hadde jeg Suunto klokken på mountenering mode som viser ca 3 % for lite. Jeg vil derfor tro at traseen er 4-6 km lenger enn 78 km som er oppgitt som distanse på første del av traseen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar