Sider

fredag 27. mai 2016

ECOTRAIL OSLO 2016



Stilte til start forrige helg på Ecotrail.

Før start traff jeg på Tor Treffen fra lokale løpegruppa og som løp på imponerende 8:13.

Jeg traff også på Marianne fra SK Kraft som debuterte på Ultra og som løp på under 11 timer.

Hadde ikke optimal opplading med forkjølelse hele uka. Begynte derfor rolig og ble liggende blant de 4-5 siste under starten av løpet. Opp mot og rundt Fagervann tok jeg igjen et par løpere som ikke holdt like stor fart i terrenget. På grus og asfalt passerte løpere meg igjen. Ved Tryvannstårnet stoppet jeg opp for å ta på ny tape på kneet som var løsnet. Heldigvis plaget ikke meniskskaden så lenge det ble tapet.

Holdt rolig tempo og tok igjen 2-3 løpere i løypene ned mot Sørkedalen.

Fra drikkestasjonen i Sørkedalen begynte det så smått å regne. Tok på lett jakke og gikk rolig opp bakkene. Forkjølelsen ble heldigvis ikke væree.

I stien ned mot Bokstadvannet og drikkestasjonen tok jeg igjen 3 utenlanske løpere som ikke var vant til norske stier. Smaket fortreffelig med tomatsuppe på siste matstasjon.

Langs Lysakerelva holdt jeg følge med en kvinnelig løper som slet litt med glatte sko intil vi kom på asfalten hvor hun løp fra meg.

På slutten av stien langs Lysakerelva tok jeg igjen 2 løpere som jeg løp litt ifra ned mot Lysaker.

Da jeg kom til stien langs Oslofjorden bestemte jeg meg på å gå raskt resten av vegen for å ikke forværre forkjølelsen og for å ungå å skade kneet.

Ble tatt igjen av en av løperene på Aker brygge.

Kom i mål i halvmørke til en hyggelig velkomst av Thomas & Co. Tiden ble på 13:54 er betydelig dårligere enn i 2015. Var likevel fornøyd. Jeg hadde kun som mål og ikke bryte idag.

Takk for bra arrangement som er blitt forbedret siden i 2015.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar