Sider

søndag 7. september 2014

XTERRA Open Water Horten - Moss

Da jeg var kommet i mål på XREID snakket jeg med Hårek Stranheim som var med å arrangere XREID. Han nevnte at han skulle være med å svømme Horten Moss neste helg.

Jeg tenkte ikke mer over det før jeg så konkurransen omtalt fredag morgen. Jeg sjekket værmeldingen og så at det var meldt pent vær og vindstille. Ettersom jeg er mindre sjøsterk tenkte jeg at hvis jeg noen gang skulle klare å svømme Horten Moss så var det ideelle forhold.

Dro til Horten dagen etter og ble briefet sammen med en liten gjeng på ca 20 deltakere før vi hoppet uti og ventet på starten.

Ble liggende bakerst fra start og siktet på odden på Jeløya. Ettersom jeg er lite vant med sjønavigering la jeg meg ikke riktig i forhold til strømforholdet og slet i over en halvtime i dønningene og motstrømmen rundt odden.

Fikk bra support fra en av følgebåtene og kom i mål etter enn lang tur inn mot Moss.

I mål på stranda i Moss (foto Magnus Minde)

Sliten (foto Magnus Minde)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar