Sider

søndag 7. september 2014

Romerike Ultrafestival 2014

Etter å ha gjennomført over 12 mil på XREID stilte jeg til start på 24 timers løp med et håp om å løpe 13 mil eller lenger.

Bestemte meg for å legge meg på 7:30 km pr runde.  La meg fra start på et tempo på ca 7 min som økte gradvis til 7:30 og senere mot 8 min pr km. Fra start gikk jeg100-200 meter pr runde.

Holdt tempo relativt gjevnt til passering maraton som ble passert på 5:15:25. De neste 8 km gikk gradvis saktere og venstre hofte ble vondere for hver runde. Brøt etter ca 6 og halv time og 49 km.

Resultatet skyldes nok alt for mye trening i marka og lite løping på hardt underlag. Hvis jeg skal delta på 24 timers igjen må treningsunderlaget bli bedre og åpningstempoet reduseres til 8-9 min pr km.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar