Sider

søndag 14. august 2016

Oslo Triatlon 2016

Var med på triatlon sprint for første gang på lørdag. Vi var påmeldt 2 stafettlag og 5 på enkeltdistanser fra jobben.
Slutten av sykkeletappen (bilde fra Martine Myhrum Sletmoen)

Dro opp tidlig til Sognsvann og syklet rolig sykkeltraseen på 23 km på forhånd.

Stilte til start sammen med Håvard på pulje 2 på svømming 750 meter. Morten starten i puljen foran og Martine et par puljer senere.

Svømte ut helt til venstre og tok igjen mange som åpnet for hardt.

I skiftesonen tok jeg av våtdrakten og syklet i sykkel short og trøye som jeg hadde på under våtdrakta.

Ganske raskt ble jeg tatt igjen av 10-15 syklister. Da jeg kom opp på flatene langs Maridalsvannet fikk jeg opp farta og tok inn mange syklister på den 23 km lange distansen. Her var beina tunge, men klarte og holde tempo på vel 5min på km på 5 km løping rundt Songsvann. Endte med slutttid på 1.34.39 og kom på plass 179 av 413 startet.

Jon som stilte på Olympisk kom på 46 plass av ca 450 startende. Morten som stilte på sprint endte på 25 plass av 413.

Etter mål traff jeg også Marianne Følling fra Romerike Ultra som var med på sin første triatlon.

Det var et profesjonelt arrangement som ga en fin gjennomkjøring før full triatlon i lofoten neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar