Sider

mandag 1. august 2016

Blefjells Beste 2016

Fra starten. Jeg står sist, noe jeg forble i hele løpet. (foto Bjørn Hytjanstorp)
Dro tidlig lørdag mot Blefjell. Ble tatt vel i mot av Mona og Einar som arrangerer løpet for andre gang. Deltakere må ta med all mat undervegs. Rett etter start startet stigninger samt løping over bløte myr. Ble ganske raskt liggende blant de siste. Etter noen km kom man opp i flott fjellterreng hvor jeg en stund holdt følge med ei som løp den kortere distansen på ca 21 km. Etter en del km i fjellterreng gikk løypa ned under tregrensen før løypa delte seg fra den kortere distansen og beveget seg opp mot høyeste punktet på løpet. Etter lettløpt terreng på snaufjellet ble stiene litt mer kronglete før man ble ført vekk fra stien og igjennom mer sti og lyng. Da jeg hadde vært ute i ca 12 timer hadde jeg fått i meg siste næringen da jeg hadde trodd jeg ville ha brukt noe kortere tid. Med rikelig tilgang på vann fra bekker gikk likevel resten av løypa greit. Siste 5-6 km var heldigvis lettløpt på traktorveg og grusveg. 2 km fra mål fikk jeg telefon fra Einar som lurte på hvor jeg var. Fikk heiarop inn til mål av arrangøren og de som var igjen og fikk cola og ships etter målgang. Kom i mål på 14:17:22

Takk for flott arrangement av Mona og Einar som hadde lagt alt vel til rette og brukt masse tid på bra merking i flott fjellterreng. Det var aldri problem med å finne frem undervegs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar