Sider

søndag 3. mai 2015

Vestfold Ultra Challenge

Nok en gang sto jeg på startstreken på VUC. Innbydelsen til dette løpet for 3 år siden trigget min interesse for ultraløping. Alle 4 gangene har jeg meldt meg på 50 miles. De to første gangene brøt jeg etter 55 km.

Jeg startet rolig og ble liggende sist og pratet med en hyggelig gjeng fra Porsgrunn før de dro fra etter 4 km. Etter 6 km ble jeg som vanlig liggende sist i feltet.

Frem til vending for 50 km var det tørre å fine stier. Før det hadde jeg fått bra service på begge matstasjoner.

Etter 30 km kom jeg inn på skiløype med litt snø. Mye snø var det først på det høyeste ved Montebello hvor det var det var tidvis dyp snø hvor andre foran hadde tråkket spor. Da jeg kom ned på grusveien var det en del km med skiløype og snø. 10 minutter får vending traff jeg på Leif Abrehansen som var nest sist og nesten 30 min før meg. Vendet ved 40 km på underkant av 6:30. Fikk løpt en del langs grusvei tilbake før stigningene startet.

VUC kjører selvbetjening slik at alle deltakere på 50 miles måtte ta selfie på vending


Ved matstasjon etter ca 5 km fikk jeg vite at Leif var ca 40 minutter foran. Her fyllte jeg opp løpesekken med sportsdrikk, cola og vann og forskynte meg med med tomatsuppe og brødskive. Jeg hadde nok mat å drikke inn til mål og sa at arrøren kunne pakke sammen siste drikkestasjon.

En litt vond hoft hindret litt på slutten og jeg kom inn i halvmørket på 14:19:15. I mål satt blant annet Thomas, Leif og Helge som hygget seg rundt panna med øl.

Takk for bra arrangement som bare blir bedre og bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar