Sider

søndag 2. mai 2021

Hagemann Eventer Høydemeterløp mars 2021

Deltok på Hagemann høydemeter løp i mars. Det går ut på å dekke alle høydemeter fra 100m til 3100 høydemeter i løpet av mars. Dvs et snitt på 1600 hm per dag. Jeg kalkulerte med de hardeste øktene i helgen samt feriedager i begynnelsen av påsken. For å gå færrest mulig distanse tok jeg en del økter i trappa på Vikersundbakken samt en trapp ved hoppbakken på Holmen i Asker. Venstre kne ble mer og mer vondt så jeg måtte droppe trapper samt gå ned på øktene i midten av mars. Det endte opp med en har innspurt de siste 7 dagene med de fleste øktene på over 2000 høydemeter. Av 109 startene var vi igjen 19 deltakere etter måneden. Finalen for oss som kom igjennom hele mars var første april hvor man skulle tilbakelegge lengst mulig på 24 timer. Når du inkluderer de vel 50km jeg gikk første april så fikk jeg et snitt på 44 km og 2200 høydemeter per dag de siste 8 dagene i konkurransen. Jeg ser på dette som en fin treningsbolk før Olso Bergen i begynnelsen av juli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar