Sider

onsdag 24. juli 2019

Blefjells Beste 2019

Etter press fra kollegaer meldte jeg meg på Blefjells Beste. Jeg dro oppover fredag kveld og overnattet i bilen etter at jeg hadde pratet med TJ og deltakere han kjente.

TJ og Sindre før start (foto Ottar Røed)

Starten lørdag gikk i overskyet vær med tåke på de første toppene. Jeg hadde satt meg som mål å gjennomføre de første 18 km på under 4 timer. De første 4-5 km gikk greit under gode løpeforhold. Da klatringen begynte føltes bena tunge og alle konkurrenter lå foran untant Edna og Liv. Da jeg jobbet meg oppover på den første toppen ble jeg tatt igjen av Liv. På veg ned til krysset hvor løperne løper 57 eller 21 km fant jeg en GPS tracker som en av deltakerne hadde mistet. Etter 18 km hadde jeg brukt ca 4 timer og et kvarter. Jeg så dermed at jeg ikke ville klare maks tiden på 14 timer. Jeg ringte inn til Mona og rapporterte at jeg brøt og ville følge traseen til 21 km inn samt at jeg hadde funnet en tracker. Gikk deretter rolig inn til målområdet. Ble underveis tatt igjen av kollega Hannele som løp 21 km.

Kudos til TJ og Sindre som kom inn på 10:30 og 10:46!

Imponert over arrangementet til Mona og Einar som nå har blitt så populært at det settes begrensninger på antall deltakere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar