Sider

onsdag 26. desember 2018

Jar Julemaraton og juleultra 2018

Alle deltakere før start (fra kondis.no bilde tatt av Torunn Paulsen Brandt)
Kollega Sindre som jeg var på tur med i Barkley løypa for noen uker siden tipset meg om løpet på Jar. Jeg sjekket innbydelsen og likte konseptet. Regnet meg frem til at hvis jeg klarte å løpe første halvdelen av maraton burde det være mulig å komme under maks tiden på 7 timer. Ultraløp var uaktluelt da jeg regnet med at jeg ville brukt for lang tid.

Jeg kjørte bil til Jar stasjon og gikk til privat adressen som var oppgitt. Der ble jeg møtt av blide arrangører som hadde tent opp bålpanne og gjort klart alt til registrering. Jeg satte fra meg sekken i garasjen og og festet start nr etc i stua til Torunn og Svein-Erik, hvor jeg traff flere kjente inkludert kollega Sindre.

Starten gikk kl 9 og jeg følgte med en liten gruppe bak i feltet inkludert Sindre. Ganske raskt løp de fleste fra meg. Løpet ble arrangert med ca 5,3 km runder hvor man byttet retning hver gang man var ved passering.

Jeg klarte å løpe de første 4 rundene før jeg begynte å gå i bakkene. Brukte gradvis mer tid for hver runde. På runde 7 ble jeg tatt igjen av Sindre som løp siste runden på ultra. Da jeg kom inn til vending for siste gang var det kun meg og Liv som var eneste kvinne på ultra som fortsatt var ute i løypa. Jeg ble heiet inn som sistemann på 6:36:42.

Takk for et kjempetrivelig arrangement hvor alt var lagt til rette. Dette er et ypperlig og sosialt arrangement også for de som ønsker å debutere på halmaraton, maraton eller ultra.

1 kommentar:

  1. Så koselig å høre/lese. Det var veldig hyggelig å hilse på deg, støtte deg og heie på deg. Takk for de hyggelige kommentarene. Det er ekstra hyggelig å arrangere løp når man får så hyggelige tilbakemeldinger. Du er hjertelig velkommen tilbake når som helst, om så for en kopp kaffe.-). Ha en fortsatt riktig god jul.

    SvarSlett