Sider

mandag 10. november 2014

Lang tur med 2 topper i Lier

Forrige uke hadde jeg fottur til 3 topper i Lier. Denne helgen hadde jeg planer om å ta de 3 siste toppene. Jeg la ut i raskere tempo enn sist og krysset Lier før bratt signing til Gjevlekollen på 602 m

Hytte og varde ved Gjevlekollen
Neste mål var Hørtekollen. Jeg brukte lenger tid en antatt og kom på toppen i halvmørke. Tilbake ned til hovedvegen brukte jeg lang tid i mørket på våt og sleip sti.


Utsikt mot Hørtekollen
Det ble litt for sent slik at jeg rakk ikke å følge stien av Glassåsen som planlagt. Totalt en tur på nesten 43 km.

Jeg har lenge planlagt å foreta en lang tur som rekker over alle 6 toppene i Lier samt Asdøljuvet. Dette for bli et prosjekt neste år. Jeg har nå funnet en fornuftig trase og regner med at turen totalt blir på mellom 6 og 7 mil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar